გაკვეთილის გეგმა


გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:ხათუნა მხეცაძე, 60001079724
საგანი:მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი:დაწყებითი, მე-5 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:18
გაკვეთილის თემა:სირცული ფიგურები
გაკვეთილის მიზანი:მოსწალემ შეძლოს ზოგიერთი სირცული ფიგურის ამოცნობა,მისი ელემენტების დასახელება,აღწერა,რაოდენობის დადგენა,სირცული ფიგურების შლილების ამოცნობა,შლილით ფიგურის აღდგენა.შეძლოს საჭირო გაზომების ჩატარება და მოცემული ფიგურის ზედაპირის ფართობის გამოთლა
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო(წთ)
1
კლასის ორგანიზება,გაკეთილის
თემის,მიზნებისა და შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა.
ერბალური
სრული კლასი
შეფასების ფურცელზე წინასწარ დაწერილი გაკეთილის მიზანი და შეფასების კრიტერიუმები.
2წთ.
2
საშინაო დაალების შემოწმება,რამდენიმე მოსწალის კითხა-პასუხით გამოკითხა.პრობლემის აღმოჩენის შემთხაში განუმარტა დაფასთან.
კითხა-პასუხი
მთელი კლასი
დაფა,ცარცი.
3წთ.
3
მოთელა,კლასის შემზადება,განლილი მასალის შეხსენება.მოსწალეებმა იციან,ბრტყელი ფიგურები,იციან გარკეული საზომი ერთეულები.გაიხსენებთ ზოგიერთი მათგანის თისებებს.
კითხა-პასუხი
მთელი კლასი
Power point-ში მომზადებული პრეზენტაცია.
4წთ.
4
მოსწალეებს აცნობ ახალ მასალას,შემოგაქს მრაალწახნაგა ფიგურის ცნება და თალსაჩინოდ გამოყოფთ სხადასხა ფიგურაზე წახნაგებს,წეროებს,წიბოებს.აჩენებთ
მეზობელ და არამეზობელ წახნაგებს,მი
იყან დასკნამდე,რომ პარალელური წახნაგები არ იკეთება,შემოიტან   ფორმულას.
მინი ლექცია
მთელი კლასი
Power point-ში მომზადებული პრეზენტაცია.
დაფა,პროექტორი.
5სთ.
5
მოსწალეებს აძლე შესაძლებლობას,დაფარული ტომსიკიდან,რომელშიც სხადასხა ბრტყელი და სირცით ფიგურაა მოთასებული შეხედის გარეშე ხელის შეხებით ამოღებამდე გამოიცნონ რომელი ფიგურაა.
გამოთქ
ას არაუდი და დაასაბუთოს ფიგურის ჩენება
თამაშით სწა
კლასიდან 4-5 მოსწალე.
სხადასხა გეომეტრიული ფიგურა.
3წთ.
6
დაფასთან მუშაობა,განიხილა სახელმძღანელო საარჯიშოებს.
პრაქტიკული სამუშაო
ინდიიდუალური
გოგიშილი ,,მათემატიკა’’ მე-5 კლასი.მეორე ნაწილი.
6წთ
7
ჯგუფური მუშაობა.
ა)სამუშაო ფურცელზე ნაწილობრი
შესებულ ცხრილში გამოიანგარიშონ გამოტოებული კომპონენტი და დაასახელონ შესაბამისი ფიგურა.
ბ)შლილის მიხედ
ით აღადგინონ სირცული ფიგურა
პრაქტიკული თანამშრომლობითი სწალა
ჯგუფური მუშაობა
ა)დანართი 1
დანართი 2
დანართი 3
ბ)გამზადებული შლილები
8 წთ
8
ჯგუფების პრეზენტაცია
ერბალური
ჯგუფიდან 1-2 ბა
ფლიპჩარტი,სადაც წარმოდგენილი იქნება ნამუშეარი.
მარკერი,დაფა.
6წთ
9
შეჯამება,საშინაო დაალების მიცემა.გაკეთილს შეაჯამებ რამდენიმე კითხის დასმით.
1)რომელი სი
რცითი ფიგურები შეისწალეთ?
2)ჩამოთ
ალეთ სირცითი ფიგურების კომპონენტები.
3)რამდენი წ
ერო აქს შიდკუთხა პირამიდას?
4)რამდენი წახნაგი აქ
ს სამკუთხა პრიზმას?
5)რამდენი წიბო აქ
ს მართკუთხა პარალელეპიპედს?
კითხა-პასუხი
მთელი კლასი
გოგიშილი ,,მათემატიკა“ მეორე ნაწილი.მე-5 კლასი.სირცული ფიგურები.საარჯიშო N 1,2,5,8.გ 98
6წთ
10
შეფასება-მოსწალეები შეფასდებიან განმაითარებელი შეფასებით


შეფასების რუბრიკა
2 წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:

მათ.V.7. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა, აღწერა და გამოსახვა. შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:  უთითებს წრის/წრეწირის ელემენტებს; კორექტულად იყენებს წრეწირთან/წრესთან დაკავშირებულ ტერმინებს (ცენტრი, დიამეტრი, რადიუსი, ქორდა);  ყოფს წრეწირს/წრეს ტოლ (ნახევარი, მეოთხედი) რკალებად/სექტორებად; იყენებს მათ კუთხეების შესადარებლად და დასაჯგუფებლად (ბლაგვი, მართი, მახვილი და გაშლილი);  ამზადებს მართკუთხა პარალელეპიპედისა და კუბის შლილს; მოცემული შლილის მიხედვით ამზადებს მოდელს და ასახელებს მიღებულ ფიგურას.
მათ.V.8. მოსწავლეს შეუძლია ფიგურებს შორის და ფიგურის ელემენტებს შორის მიმართებების დადგენა. შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:  ახდენს სამკუთხედების კლასიფიკაციას მისი კუთხეების მიხედვით (ბლაგვკუთხა,მართკუთხა, მახვილკუთხა);  უთითებს ბრტყელი ფიგურის პარალელურ და ურთიერთთანამკვეთ გვერდებს, მსჯელობს გადაიკვეთება თუ არა მოცემული გვერდები გაგრძელების შედეგად;  სივრცული ფიგურის მოდელზე უთითებს პარალელურ და ურთიერთ-თანამკვეთ წახნაგებს, მსჯელობს გადაიკვეთება თუ არა მოცემული წახნაგები მათი გავრცობის შედეგად.




შეფასების რუბრიკა:
 

კრიტერიუმები
1
2
3
4
1
მოსწავლემ შეძლოს ზოგიერთი სივრცითი ფიგურის ამოცნობა და მათი დასახელება.(3)
ვერ ამოიცნობს ფიგურას და ვერ ახასიათებს მას.
მოსწავლე ნაწილობრივ ამოიცნობს ფიგურას,მაგრამ ვერ ახასიათებს მას.
ამოიცნობს,მაგრამ
უჭირს მათი ელემენტების დახასიათება.
მოსწავლე უშეცდომოდ ამოიცნობს ფიგურებს და ზუსტად ახასიათებს მათ ელემენტებს.
2
მოსწავლე ამოიცნობს ფიგურებს შლილით და შლილიდან აღადგენს ფიგურას.(2)
ვერ ამოიცნობს ფიგურას შლილით და ვერ აღადგენს მას.
დამოუკიდებლად
 ვერ იცნობს ფიგურებს და ვერ აღადგენს მას.
ნაწილობრივ ამოიცნობს ფიგურას და დაუხმარებლად აღადგენს მას.
სწორად ამოიცნობს და ზუსტად აღადგენს მოცემულ ფიგურას შლილის საშუალებით.
3
მოსწავლეს შეუძლია საჭირო გაზომვების გაკეთება და ფიგურის ზედაპირის ფართობის გამოთვლა.(2)
ვერ ახერხებს გაზომვებს და ვერ თვლის ფიგურის ფართობს.
დამოუკიდებლად
ვერ ახერხებს გაზომვებს და ვერც დამოუკიდებელ გამოთვლებს.
მოსწავლე სრულად ახერხებს გაზომვებს,მაგრამ უჭირს ზედაპირის ფართობის გამოთვლა.
სწორად ასრულებს გაზომვებს და ზუსტად გამოთვლის ზედაპირის ფართობს.


შეფასების კრიტერიუმები სსსმ მოსწავლისათვის
კრიტერიუმები
1
2
3
4
მოსწავლეს შეუძლია ფიგურის ამოცნობა და აწყობა შემადგენელი ელემენტების დათვლა
მოსწავლე ვერ ამოიცნობს ფიგურას და ვერ აწყობს მას. ზუსტად ვერ ასახელებს მის შემადგენელ ნაწილებს.
დამოუკიდებლად ვერ ამოიცნობს და დაუხმარებლად ვერ ასახელებს ფიგურის შემადგენელ ნაწილებს.
ზოგ შემთხვევასი ამოიცნობს ფიგურას და ცდილობს ელემენტების დათვლას.ახერხებს ფიგურის აწყობას.
დამოუკიდებლად ამოიცნობს და აწყობს ფიგურას.შეუძლია მისი ელემენტების დათვლა.
მოსწავლეს შეუძლია ფიგურის დახატვა და მისი ელემენტების გაფერადება.
მოსწავლეს არ შეუძლია ფიგურის დახატვა და გაფერადება.
დამოუკიდებლად ვერ ახერხებს დახატვას და ცდილობს ფიგურის გაფერადებას.
უმეტესწილად ახერხებს დახატვას და შეცდომით აფერადებს მოცემულ ფიგურას.
უშეცდომოდ ხატავს და აფერადებს ფიგურას.
მოსწავლეს შეუძლია თანამშრომლობა კლასთან.
მოსწავლე ვერ თანამშრომლობს, უჭირს კლასთან კომუნიკაცია.
იშვიათად შეუძლია თანამშრომლობა და ზოგჯერ არის კომუნიკაბელური.
ცდილობს თანამშრომლობას,თუმცა ვერ ახერხებს მუდმივად კომუნიკაციას.
შეუძლია თანამშრომლობა და აქვს კომუნიკაციის უნარი.



ხელმოწერა:

თარიღი:





დანართი 1
რაალწახნაგა
ერო
K
წახნაგი
წიბო

8
6

2






















დანართი 2

მრაალწახნაგა
ერო
K
წახნაგი
წიბო


5
8
2















დანართი 3

მრაალწახნაგა
ერო
K
წახნაგი
წიბო

6

10
2





Комментариев нет:

Отправить комментарий