გაკვეთილის
გეგმა
მასწავლებლის
სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:ხათუნა მხეცაძე, 60001079724
საგანი:მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი:დაწყებითი,
მე-5 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:18
გაკვეთილის თემა:სივრცული ფიგურები
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლემ შეძლოს ზოგიერთი სივრცული ფიგურის ამოცნობა,მისი
ელემენტების დასახელება,აღწერა,რაოდენობის დადგენა,სივრცული ფიგურების შლილების ამოცნობა,შლილით ფიგურის აღდგენა.შეძლოს საჭირო
გაზომვების ჩატარება და მოცემული ფიგურის
ზედაპირის ფართობის გამოთვლა
N
|
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო(წთ)
|
1
|
კლასის ორგანიზება,გაკვეთილის
თემის,მიზნებისა და შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა. |
ვერბალური
|
სრული კლასი
|
შეფასების ფურცელზე წინასწარ დაწერილი გაკვეთილის მიზანი და შეფასების კრიტერიუმები.
|
2წთ.
|
2
|
საშინაო დავალების
შემოწმება,რამდენიმე მოსწავლის
კითხვა-პასუხით გამოკითხვა.პრობლემის აღმოჩენის შემთხვევაში
განვუმარტავ დაფასთან.
|
კითხვა-პასუხი
|
მთელი კლასი
|
დაფა,ცარცი.
|
3წთ.
|
3
|
მოთელვა,კლასის
შემზადება,განვლილი მასალის შეხსენება.მოსწავლეებმა იციან,ბრტყელი ფიგურები,იციან გარკვეული საზომი ერთეულები.გავიხსენებთ ზოგიერთი მათგანის თვისებებს.
|
კითხვა-პასუხი
|
მთელი კლასი
|
Power point-ში
მომზადებული პრეზენტაცია.
|
4წთ.
|
4
|
მოსწავლეებს
ვაცნობ ახალ მასალას,შემოგვაქვს
მრავალწახნაგა ფიგურის ცნება
და თვალსაჩინოდ გამოვყოფთ სხვადასხვა
ფიგურაზე წახნაგებს,წვეროებს,წიბოებს.ვაჩვენებთ
მეზობელ და არამეზობელ წახნაგებს,მივიყვან დასკვნამდე,რომ პარალელური წახნაგები არ იკვეთება,შემოვიტან ფორმულას. |
მინი ლექცია
|
მთელი კლასი
|
Power point-ში
მომზადებული პრეზენტაცია.
დაფა,პროექტორი. |
5სთ.
|
5
|
მოსწავლეებს
ვაძლევ შესაძლებლობას,დაფარული ტომსიკიდან,რომელშიც სხვადასხვა ბრტყელი და სივრცით
ფიგურაა მოთავსებული შეხედვის გარეშე ხელის შეხებით ამოღებამდე გამოიცნონ
რომელი ფიგურაა.
გამოთქვას ვარაუდი და დაასაბუთოს ფიგურის ჩვენება |
თამაშით სწავლა
|
კლასიდან 4-5 მოსწავლე.
|
სხვადასხვა გეომეტრიული ფიგურა.
|
3წთ.
|
6
|
დაფასთან მუშაობა,განვიხილავ სახელმძღვანელო სავარჯიშოებს.
|
პრაქტიკული სამუშაო
|
ინდივიდუალური
|
გოგიშვილი
,,მათემატიკა’’ მე-5 კლასი.მეორე ნაწილი.
|
6წთ
|
7
|
ჯგუფური მუშაობა.
ა)სამუშაო ფურცელზე ნაწილობრივ შევსებულ ცხრილში გამოიანგარიშონ გამოტოვებული კომპონენტი და დაასახელონ შესაბამისი ფიგურა. ბ)შლილის მიხედვით აღადგინონ სივრცული ფიგურა |
პრაქტიკული თანამშრომლობითი სწავლა
|
ჯგუფური მუშაობა
|
ა)დანართი 1
დანართი 2 დანართი 3 ბ)გამზადებული შლილები |
8 წთ
|
8
|
ჯგუფების პრეზენტაცია
|
ვერბალური
|
ჯგუფიდან 1-2 ბავშვი
|
ფლიპჩარტი,სადაც წარმოდგენილი იქნება ნამუშევარი.
მარკერი,დაფა. |
6წთ
|
9
|
შეჯამება,საშინაო დავალების
მიცემა.გაკვეთილს შევაჯამებ რამდენიმე კითხვის დასმით.
1)რომელი სივრცითი ფიგურები შევისწავლეთ? 2)ჩამოთვალეთ სივრცითი ფიგურების კომპონენტები. 3)რამდენი წვერო აქვს შვიდკუთხა პირამიდას? 4)რამდენი წახნაგი აქვს სამკუთხა პრიზმას? 5)რამდენი წიბო აქვს მართკუთხა პარალელეპიპედს? |
კითხვა-პასუხი
|
მთელი კლასი
|
გოგიშვილი
,,მათემატიკა“ მეორე ნაწილი.მე-5 კლასი.სივრცული
ფიგურები.სავარჯიშო N 1,2,5,8.გვ 98
|
6წთ
|
10
|
შეფასება-მოსწავლეები
შეფასდებიან განმავითარებელი
შეფასებით
|
შეფასების რუბრიკა
|
2 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მათ.V.7. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა, აღწერა და გამოსახვა. შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე: უთითებს წრის/წრეწირის ელემენტებს; კორექტულად იყენებს წრეწირთან/წრესთან დაკავშირებულ ტერმინებს (ცენტრი, დიამეტრი, რადიუსი, ქორდა); ყოფს წრეწირს/წრეს ტოლ (ნახევარი, მეოთხედი) რკალებად/სექტორებად; იყენებს მათ კუთხეების შესადარებლად და დასაჯგუფებლად (ბლაგვი, მართი, მახვილი და გაშლილი); ამზადებს მართკუთხა პარალელეპიპედისა და კუბის შლილს; მოცემული შლილის მიხედვით ამზადებს მოდელს და ასახელებს მიღებულ ფიგურას.
მათ.V.8. მოსწავლეს შეუძლია ფიგურებს შორის და ფიგურის ელემენტებს შორის მიმართებების დადგენა. შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე: ახდენს სამკუთხედების კლასიფიკაციას მისი კუთხეების მიხედვით (ბლაგვკუთხა,მართკუთხა, მახვილკუთხა); უთითებს ბრტყელი ფიგურის პარალელურ და ურთიერთთანამკვეთ გვერდებს, მსჯელობს გადაიკვეთება თუ არა მოცემული გვერდები გაგრძელების შედეგად; სივრცული ფიგურის მოდელზე უთითებს პარალელურ და ურთიერთ-თანამკვეთ წახნაგებს, მსჯელობს გადაიკვეთება თუ არა მოცემული წახნაგები მათი გავრცობის შედეგად.
შეფასების რუბრიკა:
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
1
|
მოსწავლემ შეძლოს
ზოგიერთი სივრცითი ფიგურის ამოცნობა და მათი დასახელება.(3)
|
ვერ ამოიცნობს
ფიგურას და ვერ ახასიათებს მას.
|
მოსწავლე ნაწილობრივ
ამოიცნობს ფიგურას,მაგრამ ვერ ახასიათებს მას.
|
ამოიცნობს,მაგრამ
უჭირს მათი ელემენტების დახასიათება. |
მოსწავლე უშეცდომოდ
ამოიცნობს ფიგურებს და ზუსტად ახასიათებს მათ ელემენტებს.
|
2
|
მოსწავლე ამოიცნობს
ფიგურებს შლილით და შლილიდან აღადგენს ფიგურას.(2)
|
ვერ ამოიცნობს ფიგურას შლილით და ვერ აღადგენს მას.
|
დამოუკიდებლად
ვერ იცნობს ფიგურებს და ვერ აღადგენს მას. |
ნაწილობრივ
ამოიცნობს ფიგურას და დაუხმარებლად აღადგენს მას.
|
სწორად ამოიცნობს
და ზუსტად აღადგენს მოცემულ ფიგურას შლილის საშუალებით.
|
3
|
მოსწავლეს შეუძლია
საჭირო გაზომვების გაკეთება და ფიგურის ზედაპირის ფართობის გამოთვლა.(2)
|
ვერ ახერხებს
გაზომვებს და ვერ თვლის ფიგურის ფართობს.
|
დამოუკიდებლად
ვერ ახერხებს გაზომვებს და ვერც დამოუკიდებელ გამოთვლებს. |
მოსწავლე სრულად
ახერხებს გაზომვებს,მაგრამ უჭირს ზედაპირის ფართობის გამოთვლა.
|
სწორად ასრულებს
გაზომვებს და ზუსტად გამოთვლის ზედაპირის ფართობს.
|
შეფასების კრიტერიუმები
სსსმ მოსწავლისათვის
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
|
მოსწავლეს შეუძლია ფიგურის ამოცნობა და აწყობა შემადგენელი
ელემენტების დათვლა
|
მოსწავლე ვერ ამოიცნობს ფიგურას და ვერ აწყობს მას.
ზუსტად ვერ ასახელებს მის შემადგენელ ნაწილებს.
|
დამოუკიდებლად ვერ ამოიცნობს და დაუხმარებლად ვერ
ასახელებს ფიგურის შემადგენელ ნაწილებს.
|
ზოგ შემთხვევასი ამოიცნობს ფიგურას და ცდილობს ელემენტების
დათვლას.ახერხებს ფიგურის აწყობას.
|
დამოუკიდებლად ამოიცნობს და აწყობს ფიგურას.შეუძლია
მისი ელემენტების დათვლა.
|
მოსწავლეს შეუძლია ფიგურის დახატვა და მისი ელემენტების
გაფერადება.
|
მოსწავლეს არ შეუძლია ფიგურის დახატვა და გაფერადება.
|
დამოუკიდებლად ვერ ახერხებს დახატვას და ცდილობს ფიგურის
გაფერადებას.
|
უმეტესწილად ახერხებს დახატვას და შეცდომით აფერადებს
მოცემულ ფიგურას.
|
უშეცდომოდ ხატავს და აფერადებს ფიგურას.
|
მოსწავლეს შეუძლია თანამშრომლობა კლასთან.
|
მოსწავლე ვერ თანამშრომლობს, უჭირს კლასთან კომუნიკაცია.
|
იშვიათად შეუძლია თანამშრომლობა და ზოგჯერ არის კომუნიკაბელური.
|
ცდილობს თანამშრომლობას,თუმცა ვერ ახერხებს მუდმივად
კომუნიკაციას.
|
შეუძლია თანამშრომლობა და აქვს კომუნიკაციის უნარი.
|
დანართი 1
რავალწახნაგა
|
წვერო
K |
წახნაგი
|
წიბო
|
|
8
|
6
|
2
|
დანართი 2
მრავალწახნაგა
|
წვერო
K |
წახნაგი
|
წიბო
|
|
5
|
8
|
2
|
დანართი 3
მრავალწახნაგა
|
წვერო
K |
წახნაგი
|
წიბო
|
|
6
|
10
|
2
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий